Институт социологии
Федерального научно-исследовательского социологического центра
Российской академии наук

Andreev A.L. Intellectual environments: The conceptual perspective as viewed by a sociologist



Andreev A.L. Intellectual environments: The conceptual perspective as viewed by a sociologist // Herald of the Russian Academy of Sciences March 2015, Volume 85, Issue 2, pp 140-146. Original Russian Text © A.L. Andreev, 2015, published in Vestnik Rossiiskoi Akademii Nauk, 2015, Vol. 85, No. 4, pp. 321–328. SpringerLink. URL: http://link.springer.com/article/10.1134/S1019331615020082
ISSN 1019-3316

Размещена на сайте: 10.11.15

Поискать полный текст на Google Academia

Моя книжная полка

Ссылка при цитировании:

Andreev A.L. Intellectual environments: The conceptual perspective as viewed by a sociologist // Herald of the Russian Academy of Sciences March 2015, Volume 85, Issue 2, pp 140-146. Original Russian Text © A.L. Andreev, 2015, published in Vestnik Rossiiskoi Akademii Nauk, 2015, Vol. 85, No. 4, pp. 321–328. SpringerLink. URL: http://link.springer.com/article/10.1134/S1019331615020082

Аннотация

For representatives of the scientific community, the role of the intellectual environment in the development of researchers and scientific schools is obvious. However, the author of this article states that the intellectual environment is an important factor for the development of society as a whole as well. The article characterizes theoretical and applied problems the solutions to which require the “environmental” approach. The dynamics of creative intellectual environments in modern Russia is considered on the basis of empirical data.

В статье излагаются основы теории интеллектуальных креативных сред.

Ключевые слова:

креативность социальные среды интеллект creativity social environments intellect

Авторы:

Андреев А.Л.

Рубрики:

Социология образования



Возможно, вам будут интересны другие публикации:



КОММЕНТАРИИ К ЭТОЙ СТРАНИЦЕ



rss подписаться на RSS ленту комментариев к этой странице
ОСТАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Комментарии. Всего [0]: